marți, 26 aprilie 2011

De ce cred oamenii in superstitii?



Bunica mea mereu se supara pe mine daca vars sarea, imi spune sa fiu atenta sa nu sparg oglinda sau sa manac inainte sa ies din casa ca nu cumva sa vad un manz sau sa aud cucul cantand pentru ca voi avea tot anul ghinion sau se va intampla o nenorocire in zilele urmatoare. Ma amuz cand o aud, iar zilele trecute i-am spus ca nu cred ca daca vars sarea se va intampla ceva rau. A fost uimita sa auda asa ceva, parca i-as fi spus ca nu cred in Dumnezeu, si a inceput sa imi dea exemple de lucruri rele intamplate in urma nerespectarii celor enumerate mai sus. Poate superstitiile au efect asupra celor care cred in ele sau poate ca cel care cauta o nenorocire o si gaseste (Ai grija ce iti doresti, ca se poate indeplini). Cred ca aceste superstitii au fost inventate pentru a speria copiii. De exemplu, inainte sarea se gasea mai greu si pentru a nu se face risipa, parintii le spuneau copiilor ca aduce ghinion daca o varsa. Pentru a nu se taia in cioburile oglinzii, parintii au spus ca aduce ghinion daca o sparg. Daca ar fi spus simplu ca nu au voie, nu ar fi inteles pentru ca omul e atras de ceva ce e interzis, dar de ghinion toata lumea se fereste. Iar de cuc nici nu mai vorbesc. Cum ar putea o pasare sa imi aduca ghinion?



De ce cred oamenii in superstitii? Pentru ca exista coincidente! Uneori se intampla sa ai o zi proasta sau sa primesti o veste rea, dar asta nu are legatura cu pisica neagra care ti-a taiat calea in dimineata respectiva sau cu faptul ca ai varsat sarea cu o zi inainte. Nu cred in superstitii, dar asa cum am mai spus, poate au efect numai asupra celor care cred in ele.

2 comentarii:

  1. Si eu stiu despre aceste superstitii din copilarie si fara a spune ca sunt superstitioasa, totdeauna exclam, (de exemplu), "Na, mi-a taiat calea o pisica neagra, imi va merge rau", Dar uit imediat incidentul, Daca imi merge rau, imi amintesc si dau vina pe mata, daca imi merge bine, uit de pisica...
    Sunt prostii ! Dar amuzante, Daca esti un om rational, superstitiile nu sunt luate in serios chiar daca fac parte din viata noastra.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am cunoscut ce inseamna credinta superstitioasa,inainte de a cunoaste calea credintei adevarate.Si totusi va spun ca nu este numai ceva de amuzat...sti ce am descoperit eu? Ca asa cum Dumnezeu are o credinta oferita oamenilor,prin Domnul Isus,tot asfel si Imitatorul Lui,Satana are o credinta de oferit oamenilor.Deavolul este inca un imitator al lui Dumnezeu,Credinta ce o ofera el insa,este foarte felurita,si foarte inselatoare.Superstitiile,vrajitoria,zodiacul,ghicirea,descantecele si altele,sunt ofertele lui de credinta.Cine le ia ,acela este in mana lui,si ca sa prinda pe om in cursa lui,el mai face ceva.El implineste"credinta"aceluia care a luat-o,o crede,dandu-i confirmari si confirmari prin semne de tot felul,chiar si vindecari miraculoase...Cine nu cunoaste domeniul acesta a deavolului,se amuza,dar este o realitate dura...Stiti,astazi se citeste horoscopul cu atata interes,si se crede ce spune el....si cate suflete nu sunt subjugate si chinuite de "vestirile"din horoscop....sa stiti ca Satana ofera foarte multe omului,dar el da numai putin,insa apoi ia totul pana si sufletul omului.Adica cum ii ia sufletul?ganditi-va cate sinucideri sunt astazi...din ce cauza?Ar fii multe de spus la tema aceasta despre "credinta"oferita de Satana...biblia ne da multe explicatii cu privire la acest adevar crud.Mult har si pace de la Domnul nostru Isus Cristos.M.M

    RăspundețiȘtergere