duminică, 21 iunie 2009

Jurnalismul din Pitesti


Ma uitam pe YouTube la un clip facut de colega mea Iulia. A pus poze de la gratarele facute impreuna, de la iesirile la suc, chiar si din timpul cursurilor. Vazandu-l, mi-am dat seama cat de dor imi va fi de colegii mei dupa ce voi termina facultatea.

Sunt studenta la Jurnalism, la Universitatea din Pitesti. De ce am ales aceasta specializare? Am vazut in jurnalism posibilitatea de a cunoaste lumea si oameni diferiti in fiecare zi. Am crezut ca daca voi fi jurnalist voi avea ocazia sa imi imbunatatesc cultura generala, fiind la curent cu toate schimbarile si noutatile din lume. Gandind asa, suna bine, dar vara trecuta am facut practica la un ziar si m-am convins ca nu e asa. In Pitesti nu pot avea viitor ca jurnalista! Salariile sunt de mizerie, iar calitatea stirilor lasa mult de dorit. Nu spun ca am prea mult talent in a scrie si in a descoperi evenimentele importante, dar as fi vrut sa invat sa fiu o buna ziarista, iar in Pitesti nu am cum...

Dupa ce am dat bacul, parintii m-au lasat sa aleg singura facultatea. Acum imi pare rau pentru ca nu au incercat sa ma convinga sa urmez alta specializare. Facultatea iti traseaza pasii in viata, de aceea cred ca am facut o alegere gresita. Imi plac cursurile si ma duc cu drag la facultate, dar dupa ce o termin mi-e teama ca voi fi somera! Mi-ar fi placut sa am mai mult talent in scrierea stirilor si a reportajelor ca sa pot fi remarcata si sa ma duc in Bucuresti, la un post TV important. In Pitesti nu prea ai unde sa te angajezi pentru ca si ziarele, si posturile de radio, si televiziunile incearca sa aiba cat mai putini angajati (doi reporteri, doi cameramani) pe care oricum ii platesc foarte prost.

Am terminat anul II...Deja incep sa ma gandesc la ce voi face dupa terminarea facultatii si nu prea imi vad un viitor roz. Ca sa fii vazut bine de ceilalti trebuie sa fii student la Medicina, ASE sau Drept. Am incercat sa vorbesc despre teama ca nu imi voi gasi loc de munca, cu o persoana oarecum apropiata mie. Stiti ce raspuns mi-a dat? "Da la Drept!" Daca mai tarziu chiar nu reusesc sa imi gasesc un loc de munca, nimanui nu ii va fi mila de mine. Toti vor spune ca asa merit pentru ca mi-am ales singura facultatea. Daca as fi terminat ASE-ul si nu imi gaseam o slujba, toti mi-ar fi plans de mila. Nu am nevoie de mila nimanui, dar vreau sa spun ca in Pitesti nu esti vazut prea bine ca jurnalist.

E deprimant sa ajungi in punctul in care sa iti fie frica sa termini facultatea. Imi place prezentul (cursurile- pentru ca am invatat sa fac o stire si cateodata am fost laudata in fata colegilor pentru felul cum am redactat articolele, colegii-pentru ca sunt mereu veseli si sunt cu gandul numai la gratare, chiar si sesiunea pentru ca examenele nu sunt foarte dificile), dar cand ma gandesc la viitor...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu